- Παραπομπές
- Αλλαγή Καρένας
- Ανακατασκευή Νομέων
- Αντικατάσταση της Καρένας
- Αντικατάσταση της Κουπαστής
- Αντώνης & Μανώλης Μπεκατώρος
- Άργος
- Αρχικά ξηλώθηκε όλη η παλιά κουπαστή.
- Αφαίρεση της παλιάς γέφυρας
- Βάζα
- Βασίλης Βάλλας
- Βασίλης Ε. Ρηγινός
- Βασίλης Ζαϊρόπουλος
- Βύρων Ε. Ρηγινός
- Γενική επισκευή της μηχανής Kelvin
- Γιάννη Βλασσόπουλου
- Γιάννη Κακούρη
- Γιώργης Μυτιληναίος
- Διαδικασία Κατασκευής Σπιραγίων
- Διάφορα Μέρη της Ελλάδας
- Εγκατάστασή γεννήτριας Onan
- Εγκατάσταση της μηχανής Kelvin από γενική επισκευή και ανατοποθέτηση του τροποποιημένου πρυμίου σπιράγιου
- Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική
- Εμμανουήλ Β. Ρηγινός
- Επιλογή του Ονόματος
- Επιλογή του Συνδιασμού Χρωμάτων
- Εσωτερικές διαρρυθμίσεις
- Ηλίας Βελούδης
- Θανάσης Δρίτσουλας
- Θεοφάνεια
- Καλαφάτισμα
- Κανάκη
- Κατακάρφωμα
- Κατασκευή της νέας κουπαστής
- Κόκκινος Βράχος
- Κόντρα καρένα
- Κορυφές των καταρτιών
- Κώστας Α. Δαμιανίδης
- Μαρίνες της Ελλάδος
- Μάστρο
- Μεσαίο Σπιράγιο
- Μετατροπή του Πρυμίου Σπιραγίου
- Μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο
- Μεταφορά τον κορμών από την Λέσβο
- Μηχανοστάσιο της Φανερωμένης
- Μπακαλάρης
- Νάξος
- Ναυπηγείο Κουπετώρη
- Ναυπηγείο Χαλκίτη
- Ναυπηγικά Σχέδια
- Νικήτας Πράσινος
- Νίκος Ε. Ρηγινός
- Νότης Μπίλιας
- Νταμπλαδωτά
- Οδυσσέας, ένα καράβι της Ιθάκης, 1837-1841
- Οκτώ Κορμοί
- Ομήρειο Πνευματικό Ίδρυμα
- Όργανα της Φανερωμένης
- Παλιό Σπιράγιο και Κατάρτι
- Παραπομπή από Ιστορικό
- Παρέα με τους σκύλους
- Πατριάρχη Βαρθολομαίο
- Πάχος Παπαστεφάνου
- Πέραμα
- Πίσσα και Μαυρούκα
- Πρώτο Στάδιο της Αποκατάστασης της “Φανερωμένης” στο Ναυπηγείο "Χαλκίτη"
- Ρίψη των κορμών στη Θάλασσα
- Σαμιοπούλα
- Σκούνας
- Στρατή Αφαλονιάτη.
- Τζαβέτες
- Τιγράκι
- Τοποθέτηση Έρματος
- Τοποθέτηση Έρματος & Κόντρα Καρένα
- Υλοτομείο Στρατή Αλαφονιάτη
- Φανούρης Βασιλείου
- Φωτιά
- Atakoy Marina
- Francis Type 2000 Δυο Ταχυτήτων
- Kelvin
- Peter Throckmorton
- Rolando Rapues Jr.
- Τhe Sea Remembers
Επιλογή του συνδυασμού χρωμάτων
Το χρονικό διάστημα που το καΐκι βρισκόταν στο ναυπηγείο “Χαλκίτη” μετά την αγορά του τον Μάρτιο 1987, άρχισε να με απασχολεί το θέμα της επιλογής και του συνδυασμού των χρωμάτων για το βάψιμο του σκάφους.
Έγιναν πολλές συζητήσεις μεταξύ φίλων και ειδημόνων περί των σκαφών χωρίς να καταλήγουμε σε κάποια απόφαση. Τότε λοιπόν ένας φίλος μου, ο Θέμος Αποστολόπουλος, έριξε την ιδέα να χρωματίσουμε ένα σχέδιο του σκάφους, για να καταλάβουμε καλλίτερα το αποτέλεσμα. Το σχέδιο αυτό το είχε φτιάξει ο Bill Nady, ναυπηγός και καπετάνιος με πολύ μεγάλη εμπειρία σε σκάφη διαφόρων τύπων και ειδικά σε ξύλινα κλασσικά και παραδοσιακά ιστιοφόρα. Εκείνος μου έδωσε τις βασικές ιδέες για την ολοκλήρωση του έργου.
Πήρα λοιπόν το σχέδιο του Bill, έκανα αρκετές φωτοτυπίες και κάθε φωτοτυπία χρωματίστηκε με λαδομπογιές ζωγραφικής, με διαφορετικούς συνδυασμούς χρωμάτων. Μετά από πολλές δοκιμές και συνδυασμούς, καταλήξαμε στο σχέδιο που παραθέτω κατωτέρω.
Απρίλιος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Βέβαια, για την ιστορία να πω ότι δική μου πρώτη επιλογή ήταν το σκάφος να βαφτεί στην απόχρωση πορτοκαλί του μινίου επειδή πολλά Περάματα ως φορτηγά και σκάφη εργασίας είχαν αυτό το χρώμα, ή γκρι. Υπήρχε όμως κάποιο κώλυμα για αυτή την επιλογή. Ένα πολύ ωραίο Τσερνικοπέραμα, το “Σελήνη”, ιδιοκτησίας του κυρίου Χρήστου Λαμπράκη, είχε και εξακολουθεί να έχει αυτό το χρώμα. Δεν μου άρεσε λοιπόν η ιδέα να αντιγράψω το χρώμα της “Σελήνης”. Για το λόγο αυτό, η λύση του μινίου αποκλείστηκε. Τελικά το σκάφος βάφτηκε σκούρο μπλε, επιλογή που μου άρεσε πολύ, όπως και στους περισσότερους.
Πέραμα, Άνοιξη 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Διατήρησα αυτό το χρώμα για πολλά χρόνια, αλλά με έτρωγε η ιδέα να το αλλάξω σε μίνιο, για δυο λόγους. Το σκούρο μπλε είναι πολύ ωραίο χρώμα αλλά είναι κοτερίσιο, δεν είναι παραδοσιακό χρώμα για καΐκια. Επίσης, το σκούρο μπλε τραβάει τον δυνατό ήλιο της Ελλάδος και το κουφάρι ζεσταίνεται πολύ ιδίως το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα το χρώμα να σκάει πολύ εύκολα.
Τον Απρίλιο 2006 λοιπόν παρά την αντίθετη γνώμη σχεδόν όλων των φίλων και γνωστών, αποφάσισα τελικά να τολμήσω την αλλαγή χρώματος και να βάψω το καΐκι πορτοκαλί του μινίου.
Η μόνη υποστήριξη σε αυτή την απόφαση ήταν από τους φίλους μου Αλεξάνδρα Τσουκαλά και Διονύση Κούκο οι οποίοι με σταθερότητα υποστήριξαν αυτή την εκδοχή. Από τότε μέχρι σήμερα η “Φανερωμένη” είναι βαμμένη σ’ αυτή την απόχρωση. Τα χρώματα και τα βερνίκια που χρησιμοποιώ όλα τα χρόνια (μετά από πολλές δοκιμές) είναι τα STOPPANI με τα οποία είμαι πολύ ικανοποιημένος.
Ν. Ιθάκη, Αύγουστος 2007
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)