- Παραπομπές
- Αλλαγή Καρένας
- Ανακατασκευή Νομέων
- Αντικατάσταση της Καρένας
- Αντικατάσταση της Κουπαστής
- Αντώνης & Μανώλης Μπεκατώρος
- Άργος
- Αρχικά ξηλώθηκε όλη η παλιά κουπαστή.
- Αφαίρεση της παλιάς γέφυρας
- Βάζα
- Βασίλης Βάλλας
- Βασίλης Ε. Ρηγινός
- Βασίλης Ζαϊρόπουλος
- Βύρων Ε. Ρηγινός
- Γενική επισκευή της μηχανής Kelvin
- Γιάννη Βλασσόπουλου
- Γιάννη Κακούρη
- Γιώργης Μυτιληναίος
- Διαδικασία Κατασκευής Σπιραγίων
- Διάφορα Μέρη της Ελλάδας
- Εγκατάστασή γεννήτριας Onan
- Εγκατάσταση της μηχανής Kelvin από γενική επισκευή και ανατοποθέτηση του τροποποιημένου πρυμίου σπιράγιου
- Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική
- Εμμανουήλ Β. Ρηγινός
- Επιλογή του Ονόματος
- Επιλογή του Συνδιασμού Χρωμάτων
- Εσωτερικές διαρρυθμίσεις
- Ηλίας Βελούδης
- Θανάσης Δρίτσουλας
- Θεοφάνεια
- Καλαφάτισμα
- Κανάκη
- Κατακάρφωμα
- Κατασκευή της νέας κουπαστής
- Κόκκινος Βράχος
- Κόντρα καρένα
- Κορυφές των καταρτιών
- Κώστας Α. Δαμιανίδης
- Μαρίνες της Ελλάδος
- Μάστρο
- Μεσαίο Σπιράγιο
- Μετατροπή του Πρυμίου Σπιραγίου
- Μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο
- Μεταφορά τον κορμών από την Λέσβο
- Μηχανοστάσιο της Φανερωμένης
- Μπακαλάρης
- Νάξος
- Ναυπηγείο Κουπετώρη
- Ναυπηγείο Χαλκίτη
- Ναυπηγικά Σχέδια
- Νικήτας Πράσινος
- Νίκος Ε. Ρηγινός
- Νότης Μπίλιας
- Νταμπλαδωτά
- Οδυσσέας, ένα καράβι της Ιθάκης, 1837-1841
- Οκτώ Κορμοί
- Ομήρειο Πνευματικό Ίδρυμα
- Όργανα της Φανερωμένης
- Παλιό Σπιράγιο και Κατάρτι
- Παραπομπή από Ιστορικό
- Παρέα με τους σκύλους
- Πατριάρχη Βαρθολομαίο
- Πάχος Παπαστεφάνου
- Πέραμα
- Πίσσα και Μαυρούκα
- Πρώτο Στάδιο της Αποκατάστασης της “Φανερωμένης” στο Ναυπηγείο "Χαλκίτη"
- Ρίψη των κορμών στη Θάλασσα
- Σαμιοπούλα
- Σκούνας
- Στρατή Αφαλονιάτη.
- Τζαβέτες
- Τιγράκι
- Τοποθέτηση Έρματος
- Τοποθέτηση Έρματος & Κόντρα Καρένα
- Υλοτομείο Στρατή Αλαφονιάτη
- Φανούρης Βασιλείου
- Φωτιά
- Atakoy Marina
- Francis Type 2000 Δυο Ταχυτήτων
- Kelvin
- Peter Throckmorton
- Rolando Rapues Jr.
- Τhe Sea Remembers
Διάφορα Μέρη της Ελλάδας
Έψαχνα να βρω τα κατάλληλα δένδρα για τα κατάρτια σε διάφορα μέρη της Ελλάδος για αρκετό διάστημα, κυρίως σε ορεινές τοποθεσίες όπου γίνεται υλοτόμηση, ωστόσο χωρίς επιτυχία.
Κάποιος μου έδωσε την πληροφορία ότι στην Σύρο, επειδή υπήρχε ναυπηγική δραστηριότητα θα μπορούσα να βρω κορμούς κυπαρισσιών για τα κατάρτια και πιο συγκεκριμένα, στο ξακουστό ναυπηγείο των “Αδελφών Μαυρίκων” έχουν ορισμένα κατάρτια έτοιμα, τα οποία έχουν ξεμείνει από παλιές ναυπηγήσεις. Έτσι, αποφασίζω να πάω στη Σύρο. Ακούει ο μάστρο-Πάχος για Σύρο και αμέσως ενθουσιάζεται και μου προτείνει αν θέλω να με συνοδεύσει. Ξεκινάμε λοιπόν τον Δεκέμβριο του 1987 παρέα για την Σύρο. Μας ακολούθησαν ο γιος του μάστρο-Πάχου Γιώργος, και ο Θανάσης Δρίτσουλας.
Το ταξίδι αυτό θα μου μείνει αξέχαστο. Ο μάστρο-Πάχος είχε μείνει στην Σύρο ένα μεγάλο διάστημα γιατί είχε αναλάβει πριν από χρόνια την ναυπήγηση ενός σκάφους για λογαριασμό ενός ευκατάστατου βιομηχάνου της Σύρου, του κυρίου Μπαρμπέτα, με τον οποίο ήταν φίλοι. Η ναυπήγηση είχε γίνει στο ναυπηγείο των “Αδελφών Μαυρίκων” (Γιώργη, Νηρέα και Άρη) με τους οποίους ο μάστρο-Πάχος ήταν συνδεδεμένος.
Από αριστερά : Νίκος Ρηγινός, Νηρέας Μαυρίκος, Πάχος Παπαστεφάνου, Άρης Μαυρίκος και Θανάσης Δρίτσουλας.
Σύρος, Δεκέμβριος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Άλλες φιλίες του μάστρο-Πάχου ήταν ο Γιώργος Ωρολογάς, ο οποίος θεωρείται από τους πιο έγκυρους κατασκευαστές μοντέλων,
Ερμούπολη, Δεκέμβριος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
οι αδελφοί Τζανής και Μιχάλης Βλάμης με δικό τους αξιόλογο ναυπηγείο,
Από αριστερά : Γιώργος Παπαστεφάνου, Τζανής Βλάμης, Πάχος Παπαστεφάνου, Μιχάλης Βλάμης και Θανάσης Δρίτσουλας.
Ερμούπολης, Δεκέμβριος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
ο ανιψιός του Γιώργου Ωρολογά, Λευτέρης Μπογιατζόπουλος, ο όποιος διατηρεί μέχρι σήμερα ένα κατάστημα ναυτιλιακών ειδών που ανήκε στον Γιώργο Ωρολογά, στο οποίο βρίσκει κανείς ότι μπορεί να φανταστεί.
Με τέτοιο κύκλο γνωριμιών περάσαμε αξέχαστα, από ταβέρνα σε ταβέρνα και από ιστορία σε ιστορία από τα παλιά, με αποκορύφωμα βέβαια την ιστορική ταβέρνα του “Λιλή” όπου ο μάστρο-Πάχος είχε την τιμητική του λόγω παλαιάς φιλίας με τον ιδιοκτήτη. Στην ταβέρνα αυτή κάποτε τραγουδούσε ο Μάρκος Βαμβακάρης. Πήγαμε για μια μέρα και καθίσαμε μια εβδομάδα.
Τα κατάρτια πράγματι υπήρχαν στο “Ναυπηγείο Μαυρίκου” αλλά δεν είχαν τις προδιαγραφές που θέλαμε.
Στο ναυπηγείο, μεταξύ άλλων αξιοθέατων, πρόσεξα ένα εγκαταλελειμμένο Πέραμα καμιά εικοσαριά μέτρα. Αμέσως ενδιαφέρθηκα και μου είπαν την ιστορία του. Το σκάφος ανήκε στον καραβοκύρη Μπόνη από την Μύκονο, ο οποίος στη διάρκεια της κατοχής, για να μην επιτάξουν το σκάφος οι Γερμανοί το πήγε σε κάποιον όρμο της Μυκόνου και αφού το γέμισε πέτρες από τη θάλασσα, το βούλιαξε. Μετά την απελευθέρωση έβγαλε τις πέτρες και το σκάφος αναδύθηκε και έτσι το έσωσε.
Το όνομα του σκάφους ήταν “Ευαγγελίστρια”.
Ερμούπολης, Δεκέμβριος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Ερμούπολης, Δεκέμβριος 1987
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Ήταν το γνωστό “ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ” το οποίο μετά από μερικά χρόνια αγόρασε ο εφοπλιστής κύριος Γιώργος Δρακόπουλος, και το ανακατασκεύασε. Στη διάρκεια της ανακατασκευής, επισκέφθηκε μάλιστα την “Φανερωμένη”, με σκοπό να ανταλλάξει μαζί μου ιδέες και πληροφορίες για το έργο της “Ευαγγελίστριας”.
Σήμερα το σκάφος ανήκει στο “Ναυτικό Μουσείο Αιγαίου” της Μυκόνου και βρίσκεται ως μουσειακό είδος δίπλα στο Πλοίο Μουσείο “Θωρηκτό Γ. Αβέρωφ” στο Tροκαντερό, Παλαιού Φαλήρου.