- Παραπομπές
- Αλλαγή Καρένας
- Ανακατασκευή Νομέων
- Αντικατάσταση της Καρένας
- Αντικατάσταση της Κουπαστής
- Αντώνης & Μανώλης Μπεκατώρος
- Άργος
- Αρχικά ξηλώθηκε όλη η παλιά κουπαστή.
- Αφαίρεση της παλιάς γέφυρας
- Βάζα
- Βασίλης Βάλλας
- Βασίλης Ε. Ρηγινός
- Βασίλης Ζαϊρόπουλος
- Βύρων Ε. Ρηγινός
- Γενική επισκευή της μηχανής Kelvin
- Γιάννη Βλασσόπουλου
- Γιάννη Κακούρη
- Γιώργης Μυτιληναίος
- Διαδικασία Κατασκευής Σπιραγίων
- Διάφορα Μέρη της Ελλάδας
- Εγκατάστασή γεννήτριας Onan
- Εγκατάσταση της μηχανής Kelvin από γενική επισκευή και ανατοποθέτηση του τροποποιημένου πρυμίου σπιράγιου
- Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική
- Εμμανουήλ Β. Ρηγινός
- Επιλογή του Ονόματος
- Επιλογή του Συνδιασμού Χρωμάτων
- Εσωτερικές διαρρυθμίσεις
- Ηλίας Βελούδης
- Θανάσης Δρίτσουλας
- Θεοφάνεια
- Καλαφάτισμα
- Κανάκη
- Κατακάρφωμα
- Κατασκευή της νέας κουπαστής
- Κόκκινος Βράχος
- Κόντρα καρένα
- Κορυφές των καταρτιών
- Κώστας Α. Δαμιανίδης
- Μαρίνες της Ελλάδος
- Μάστρο
- Μεσαίο Σπιράγιο
- Μετατροπή του Πρυμίου Σπιραγίου
- Μεταφέρθηκαν στο εργαστήριο
- Μεταφορά τον κορμών από την Λέσβο
- Μηχανοστάσιο της Φανερωμένης
- Μπακαλάρης
- Νάξος
- Ναυπηγείο Κουπετώρη
- Ναυπηγείο Χαλκίτη
- Ναυπηγικά Σχέδια
- Νικήτας Πράσινος
- Νίκος Ε. Ρηγινός
- Νότης Μπίλιας
- Νταμπλαδωτά
- Οδυσσέας, ένα καράβι της Ιθάκης, 1837-1841
- Οκτώ Κορμοί
- Ομήρειο Πνευματικό Ίδρυμα
- Όργανα της Φανερωμένης
- Παλιό Σπιράγιο και Κατάρτι
- Παραπομπή από Ιστορικό
- Παρέα με τους σκύλους
- Πατριάρχη Βαρθολομαίο
- Πάχος Παπαστεφάνου
- Πέραμα
- Πίσσα και Μαυρούκα
- Πρώτο Στάδιο της Αποκατάστασης της “Φανερωμένης” στο Ναυπηγείο "Χαλκίτη"
- Ρίψη των κορμών στη Θάλασσα
- Σαμιοπούλα
- Σκούνας
- Στρατή Αφαλονιάτη.
- Τζαβέτες
- Τιγράκι
- Τοποθέτηση Έρματος
- Τοποθέτηση Έρματος & Κόντρα Καρένα
- Υλοτομείο Στρατή Αλαφονιάτη
- Φανούρης Βασιλείου
- Φωτιά
- Atakoy Marina
- Francis Type 2000 Δυο Ταχυτήτων
- Kelvin
- Peter Throckmorton
- Rolando Rapues Jr.
- Τhe Sea Remembers
Αντικατάσταση της Κουπαστής
Όταν αγόρασα την “Φανερωμένη” η κουπαστή είχε σημαντική φθορά. Πιο συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ο μπακαλάρης ο οποίος προφανώς δεν είχε βαφτεί ποτέ, ούτε όταν κατασκευάστηκε, ούτε τα επόμενα χρόνια, με αποτέλεσμα το ξύλο να έχει σαπίσει και να είναι σαν σφουγγάρι. Τότε, έκρινα ότι το πρόβλημα αυτό δεν είναι τόσο σημαντικό, δεδομένου ότι είχα μπροστά μου μεγάλο έργο και αποφάσισα να το μεταθέσω για τα επόμενα χρόνια.
Το 2000 έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και αποφάσισα να ανοίξω και αυτό το κεφάλαιο. Λόγω της επιτυχούς αντικατάστασης της καρένας από το ναυπηγείο Κουπετώρη, δεν προβληματίστηκα σε ποιον να αναθέσω και αυτή την εργασία. Έτσι λοιπόν τον Φεβρουάριο 2000 ξεκίνησε η αντικατάσταση της κουπαστής στο καρνάγιο των Κουπετωραίων.
Αρχικά ξηλώθηκε όλη η παλιά κουπαστή. Τότε όμως ανέκυψε το εξής πρόβλημα: Οι νομείς, δηλαδή τα στραβόξυλα, στην απόληξή τους στο σημείο της κουπαστής, είχαν υποστεί μεγάλη φθορά και σάπισμα, το όποιο είχε προκληθεί κυρίως από τον σαπισμένο μπακαλάρη. Έπρεπε λοιπόν πριν από οποιαδήποτε άλλη ενέργεια να αποκατασταθούν οι φθαρμένοι νομείς.
Ν. Σαλαμίνα, Φεβρουάριος 2000
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)
Μετά από πολλή σκέψη και συζητήσεις με το Ναυπηγείο και άλλους ειδικούς, κατέληξα ότι η πιο ενδεδειγμένη λύση θα ήταν οι νομείς να ανακατασκευαστούν στο σημείο της απόληξής τους με εποξική ρητίνη. Στο έργο αυτό με βοήθησε καθοριστικά ο φίλος μου Βασίλης Ζαϊρόπουλος ο οποίος είχε μεγάλη εμπειρία σε θέματα εποξικών ρητινών επειδή είχε ναυπηγήσει μόνος του ένα ξύλινο ιστιοπλοϊκό σκάφος χρησιμοποιώντας αυτό το υλικό.
Αφού όλοι οι νομείς ανακατασκευάστηκαν, ξεκίνησε η κατασκευή της νέας κουπαστής. Νομίζω ότι οι φωτογραφίες που παραθέτω κατωτέρω δείχνουν αναλυτικά όλη την διαδικασία της ανακατασκευής των νομέων και εν συνεχεία της κατασκευής της κουπαστής.
Αρχικά ξηλώθηκε όλη η παλιά κουπαστή.
Οι νομείς ανακατασκευάστηκαν.
Κατασκευή της νέας κουπαστής.
Ν. Σαλαμίνα, Απρίλιος 2000
(Φωτογραφικό αρχείο Νίκου Ε. Ρηγινού)